Er varen blevet væk, har den vist sig at have fejl, som ikke er beskrevet, eller er der en anden god grund til, at varen ikke kan sendes alligevel? Hvis det er tilfældet, er det muligt som sælger at “afbryde” handlen.
Vær opmærksom på, at køber fortsat får mulighed for at afgive sin vurdering efter en afbrudt handel. Det er derudover ikke muligt at fortryde, når først handlen er afbrudt.
Sådan afbrydes en indgået handel:
Det er kun sælger, der kan afbryde en indgået handel. Handlen kan kun afbrydes frem til varen indleveres i en pakkeshop.
Som sælger:
- Gå ind i “Mine handler”
- Vælg fanen “Sælges”
- Vælg den handel, der skal afbrydes
- Bag de tre prikker i højre hjørne, kan vælges “Afbryd handel”
- Følg herefter de angivede trin
Bemærk, at du som minimum skal have denne app-version, før muligheden er synlig:
- iPhone: 3.64.0 eller derover
- Android: version 3.65.4 eller derover
Det er vigtigt at undgå at afbryde en handel
Handler er juridisk bindende, og derfor skal der altid være en god grund til at afbryde handlen. Køber og sælger skal kunne stole på hinanden og på handelssystemet. Det er en ærgerlig oplevelse, når man har købt drømmevaren for sidenhen at opleve, at sælger ikke lever op til den indgåede aftale. I få tilfælde kan det dog være nødvendigt at afbryde handlen, men vær endnu engang opmærksom på at køber fortsat får mulighed for at afgive sin vurdering efter en afbrudt handel.