Det er vigtigt, at vi alle følger myndighedernes anvisninger. Derfor anbefaler vi følgende til dig, der er i karantæne:
Som køber
Er pakken indleveret?
Hvis sælger har indleveret pakken, og du bliver forhindret i at afhente den inden for fristen grundet karantæne, kan du evt. forsøge at få en bekendt til at afhente pakken for dig, ved at du videresender din SMS fra DAO til vedkommende. Lykkes det ikke på denne måde, anbefaler vi, at du undlader at afhente pakken selv. Får du besked fra DAO om, at varen vil blive returneret til sælger, vil du være nødsaget til at arrangere en genforsendelse med sælger.
Er pakken endnu ikke indleveret?
Hvis sælger endnu ikke har indleveret pakken, kan I evt. aftale, at sælger undlader at indlevere varen, hvorefter handlen automatisk annulleres, når fristen for indlevering udløber. Derefter kan I genoptage handlen på ny, når du er ude af karantænen.
Som sælger
Hvis du har solgt en vare, men ikke kan nå at indlevere den inden for fristen grundet karantæne, anbefaler vi, at du undlader at indlevere den og giver din køber besked. Når din karantæne nærmer sig udløb, kan I genoptage handlen på ny, og du kan dernæst sende varen, når din karantæne er udløbet.